En dan is het nog maar twee nachtjes slapen….

images-3

Zoals het plaatje hierboven zo voel ik mij nu. Misschien wel heel raar en niet voor te stellen, maar toch voel ik mij zo. Ik ga met iets heel nieuws beginnen. Soms heb je dat wel eens dat je voor je gevoel aan iets heel nieuws gaat beginnen. Een stap/verandering in je leven. Ik heb al een aantal keer zo’n stap gehad en nu dan deze van mijn maagverkleining.

Hoe gingen de afgelopen dagen?
De laatste dagen waren nog al wisselend. Dat wil zeggen dat ik aan het begin van de week niet echt rustig was. De weegschaal was duidelijk niet mijn vriend en dat maakt mij heel onzeker.
Want ik moet dinsdag ook op de weegschaal in het Slotervaartziekenhuis. En als die weegschaal niet onder de 124 kilo staat, dan heb ik gelezen, dat ze je weer naar huis sturen. Dus dan is er geen operatie. Nou en mijn weegschaal vond het zo leuk om meer aan te geven dan toen ik vorige week gebeld werd. Nou ik heb echt mijzelf best wel gek lopen maken.  Ben ik best wel goed in. Maar gelukkig na een paar dagen is de weegschaal toch weer naar een beter gewicht gegaan en heb ik het ook echt losgelaten. Ik moet mij wegen met kleren aan. Besloten om een lichte broek (qua gewicht) aan te trekken, een dun shirtje en mijn birckenstocks. Deze doe ik uit
en wat ik dan mee moet wegen is echt minimaal. Zie je nu dat je jezelf helemaal gek kunt maken!!! Verder gaat het goed met me hoor!!!! 🙂 Ik mag vertrouwen hebben dat het allemaal goed komt. Mijn gewicht is goed en dan moet ik daar over ophouden!

Op kantoor vrijdag in alle rust mijn spullen afgemaakt en wat moet overgedragen moest worden ook overgedragen. Heerlijk dat het allemaal gelukt is. Was wel heel raar om daar de deur dicht te trekken voor een paar weken. En dan niet voor een vakantie maar voor een operatie. Kreeg nog mooie bos pioenrozen van een collega. Echt heel lief! Kan ik enorm van genieten. En toen kwam ik thuis en ben lekker met een boek in de tuin gaan zitten. Toen kwam het besef dat als ik straks na de operatie weer thuis ben er ook momenten zullen zijn dat ik dan met een boek op de bank of in de tuin kan zitten. Oh dat is toch ook wel een heel fijn idee.

Hoe gaat het met mij?
Ik slaap eigenlijk heerlijk. Ben alleen de laatste dagen vroeg wakker en kom dan niet echt meer in slaap. Dan gaat mijn hoofd malen. Maar dat is ook wel logisch. Er staat toch wel heel wat te gebeuren. Het gaat verder echt goed met mij. Voel me lekker en fit. Ben ook trots op mijn zelf dat het toch gelukt is om die 10 kilo (zelfs meer) eraf te krijgen. Dat laatste stukje voor de operatie toch zelf gedaan en bewezen dat ik het wel kon! Maar ik zeg er ook direct bij dat het wel moeilijk was/is en dat het alleen gelukt is omdat het ook echt moest. Het was een doel op korte termijn en dat was haalbaar. Maar het was zeker zwaar en niet leuk! Maar het doel is goed.
Maar ook nu merk je dat je de boog niet gespannen kunt houden maanden lang. Dat dat echt heel erg veel discipline vraagt en doorzettingsvermogen. Nog twee dagen met dit gevecht in mijn hoofd bezig zijn. En dan begint er een nieuw gevecht. Maar dan is het woord gevecht voor mij niet een goede benaming. Gevecht klinkt negatief voor mij. En bij het gevecht van nu was het einde ook niet echt in zicht. Het bleef vechten, soms een kleine wapenstilstand en weer verder vechten. En na de operatie is het zorgen dat je voldoende eet en drinkt op de juiste momenten.
Goed voor mijzelf zorgen en qua eten de juiste keuzes maken. Dat zie ik niet als een gevecht maar als een uitdaging. Er voor zorgen dat je de goede dingen binnenkrijgt. Daar de tijd voor neemt en er bewust mee bezig bent. Daar zal de eerste weken veel tijd in gaan zitten. Maar heb wel begrepen dat deze eerste weken/eerste jaar belangrijk zijn voor het uiteindelijke resultaat.
Ik heb echt veel gelezen over na de operatie en het eten. Heb natuurlijk vanuit het Slotervaartziekenhuis ook voldoende voorlichting gehad. En krijg ook nog voorlichting na de operatie. Toch ben ik in mijn hoofd meer bezig met het feit dat ik moet zorgen om dinsdag op de ok te komen dan met de tijd erna. De eerste hobbel is namelijk die operatie. En als die operatie straks geweest is en ik besef dat dan weet ik zeker dat er een enorme last van mij af gaat vallen.
Echt een hele last. En die laat ik dan ook lekker liggen. Dan is IKKIE 2.0 een feit en kan ik aan de slag….. Dan gaan we zien waar we uit gaan komen…. Hoe ik eruit ga zien? Kon ik maar even gluren in de toekomst!!
Morgen nog 1 keer sporten en ook wegen en meten. Zodat we een soort ‘eindstand’ hebben en tevens een beginstand. Dan is dat ook voor nu afgerond en ga ik weer sporten als ik weer mag sporten.

Voorbereidingen
Ik heb natuurlijk al voorbereidingen getroffen ivm eten en drinken na de operatie. Ik ga er vanuit dat ik echt heel fit ben na de operatie. Dus heb ik gisteren al soep gemaakt. Lekker door de blender gedaan en nu in de vriezer in blokjes gestopt. Een courgettesoep. En een kippensoep met groenten. Dan heb ik in ieder geval wat gezonds en goeds te eten heb. Verder optimaal in huis de kwark en de drink. Ga morgen nog perenijsjes kopen. Net advies gevraagd op de Facebook pagina van de bariatrie welke ik dan moet kopen. Leuk is dat nu al die reacties. Kun je lekker op sabbelen en is daardoor ook vloeibaar. Stapel pijnstillers voor als het nodig is. En de vitaminetabletten zijn ook gekocht. Dus volgens mij goed voorbereid.

IMG_3048      IMG_3049     IMG_3050     IMG_3052

Voorbeden
Vanmorgen in de kerk is er gebeden voor mijn operatie. Was heel mooi want iemand die achter mij zat legde tijdens dat gebed haar hand op mijn schouder. Ja fijn was dat.
Na de dienst veel mensen gesproken die mij succes wensten. Heel lief allemaal. Krijg zelfs de bloemen van de kerk vandaag. Ja bijzonder hoor. Heb ook al wat kaartjes gekregen met de post.
Ga het allemaal bewaren. (Als ik de bloemen heb zal ik er een foto van maken en hierbij zetten.)

Vandaag ging de preek over Filippenzen 4 vers 1-9.
Voor mij waren de verzen 6 en 7 bijzonder:
“Maak je geen zorgen, maar vraag God alles wat je nodig hebt. Bid tot God, wat er ook gebeurt.
En dank hem altijd. Dan zal God zijn vrede aan jullie geven. Dat is een vrede die geen mens ooit
gekend heeft. Die vrede zal jullie gevoel en jullie gedachten beschermen tegen al het kwaad. Want jullie horen bij Jezus Christus.”
Want op 1 januari 2006 (dacht ik) heeft onze predikant hierover een preek gehouden. Toen was ik net begonnen met schrijven van de preken. Deze preek heeft mij toen zo geraakt. Dat was namelijk de eerste dag van het nieuwe jaar. Een nieuw jaar dat voor mij een jaar van grote verandering zou worden. Maar dat wist ik toen nog niet. Gelukkig niet! Maar deze tekst is met mij mee gegaan mijn leven door. Dus het was een tekst die ik hoorde voor een grote verandering in mijn leven. En nu vandaag klonk deze tekst weer…..een paar dagen voor weer een grote verandering in mijn leven. Ik zie dat echt als een enorm grote knipoog van God voor mij. Hij heeft mij laten weten dat toen op 1 januari 2006 was ik er voor je en nu ben ik er nog steeds voor jou.
Ja dat raakt me heel diep en maakt me heel klein en stil.

Zo laat God zich keer op keer zien in mijn/ons leven. Ik weet dat ik vol vertrouwen de operatie ik kan en mag gaan. Ik weet dat Hij bij mij is en meer kan ik mij niet wensen. Ik weet ook dat er heel veel mensen voor mij bidden en aan mij denken. Dat geeft een heel fijn gevoel. Ja ben toch wel blij dat ik het met mensen gedeeld heb.

Morgen bellen voor de tijd van de operatie op dinsdag en mijn spullen inpakken.
Zo zal ik de laatste dagen/uren van IKKIE 1.0 gaan invullen.
Rustig en voorbereidend op weg naar IKKIE 2.0.

Ik realiseer mij dat mijn volgende blog zal zijn als ik mijn kiwi heb (ja zo wordt dat genoemd) en dus een Gastric Bypass heb (een gbp). Moet eerlijk zeggen dat dat nu nog wel wat onwerkelijk klinkt! Maar ik weet dat het er aan gaat komen!!!

Liefs Ikkie

IMG_3084

Geef een reactie

